دورهمی هم‌شتابی با هدف کشف و پرورش استعدادها برگزار می‌شود

مسئول مرکز نرم افزار و بازی‌های موبایلی سازمان سراج مرکز اردبیل گفت: شصتمین دورهمی هم‌شتابی با حضور مدیر استودیوی بازی سازی مهدی یار در اردبیل به صورت مجازی برگزار شد.

دورهمی هم‌شتابی با هدف کشف و پرورش استعدادها برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، حبیب اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به برگزاری شصتمین دورهمی هم‌شتابی در این استان اظهار کرد: این رویداد با همکاری جهاد دانشگاهی استان اردبیل، مرکز نوآوری‌های جوان و سازمان فضای مجازی سراج مرکز اردبیل برگزار شد.

وی افزود: مهدی خزاف مقدم، مدیر استودیوی بازی‌سازی مهدی یار سخنران و کارشناس این رویداد استانی با موضوع آشنایی با روند بازی سازی بود.

مسئول مرکز نرم افزار و بازی‌های موبایلی سازمان فضای مجازی سراج مرکز اردبیل بیان کرد: دورهمی هم‌شتابی با هدف جذب، سازماندهی و شبکه‌سازی علاقمندان حوزه بازی سازی و اپلیکیشن در سراسر کشور برگزار می‌شود که بخش استانی این رویداد در اردبیل نیز با حضور علاقمندان به بازی‌ سازی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این دورهمی، بازی‌های مهدیار ۱ و ۲ و ۳، معدنچی کوچک، نجات سردار و جدیدترین ساخته این استودیو یعنی بازی کلمه‌ای لغتستان، معرفی و در خصوص نحوه ساخت و کارگردانی این بازی‌ها مطالبی توسط خزاف مقدم، مدیر استودیوی بازی سازی مهدی یار ارائه شد.

مسئول مرکز نرم افزار و بازی‌های موبایلی سازمان سراج مرکز اردبیل ادامه داد: کتاب کسب و کار بازی‌های دیجیتال نیز در این دورهمی معرفی شد.

اسکندری به اهمیت ساخت بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: ساخت بازی‌های رایانه‌ای براساس فرهنگ، آداب و سنن اسلامی و ایرانی باید مد نظر قرار گیرد تا با ارائه بازی‌های ناب و مورد علاقه جوانان و نوجوانان بتوانیم با هجمه‌های فرهنگی دشمنان مقابله کنیم.

وی به اقتصاد بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در جهان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید در جهت تولید بازی‌های مناسب حمایت‌های لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

مسئول مرکز نرم افزار و بازی‌های موبایلی سازمان سراج مرکز اردبیل با اشاره به حمایت‌های مسئول سازمان سراج مرکز اردبیل و جهاد دانشگاهی استان اردبیل از برگزاری رویداد‌ها و دورهمی‌های مشابه بیان کرد: تربیت نسل جوان و نوجوان در عرصه‌های نوین با فرهنگ‌سازی مناسب و معرفی محصولات فرهنگی مناسب امکان‌پذیر است.