فیلم کوتاه «اقلیما» به موضوع حضور ناشنوایان در اعتکاف می‌پردازد/ اعتماد به جوانان راهگشا خواهد بود

مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز گلستان گفت: «اقلیما» اولین فیلم کوتاه با موضوع اعتکاف ناشنوایان  است که با همکاری سازمان بهزیستی استان گلستان به تولید رسیده است».

فیلم کوتاه «اقلیما» به موضوع حضور ناشنوایان در اعتکاف می‌پردازد/ اعتماد به جوانان راهگشا خواهد بود

به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، سیدرضا حسینی مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز گلستان درباره تولید فیلم کوتاه «اقلیما» که به داستان زندگی یک ناشنوا می‌پردازد و همچنین همکاری با سازمان بهزیستی، گفت: کار تولید این فیلم از نیمه شعبان امسال آغاز شد و در روزهای گذشته نیز با تلاش عوامل به اتمام رسید. البته ایده ساخت این فیلم مدت‌ها بود که با همکاری سازمان بهزیستی استان گلستان شکل گرفته بود که خوشبختانه در سال جدید نتیجه این همفکری و تلاش‌ها به ثمر نشست.

وی ادامه داد: بخشی در سازمان بهزیستی به امور ناشنوایان اختصاص دارد که این عزیزان فعالیت‌های مختلفی را در این زمینه انجام می‌دهند. در همکاری که میان سازمان فضای مجازی سراج و این مرکز اتفاق افتاد، تا به امروز چند اثر نمایشی به تولید رسیده است که فیلم کوتاه «اقلیما» نیز یکی از این آثار به شمار می‌رود.
حسینی با بیان اینکه این فیلم از زاویه دید یک ناشنوا برای ناشنوایان دیگر ساخته شده است، اضافه کرد: ما برای اینکه بتوانیم پیام و مفهوم خود را به مخاطب فیلم برسانیم، تلاش کردیم تا خیلی ساده و بدون پیچیدگی‌های مرسوم در فیلمنامه‌های فیلم کوتاه، این کار را انجام دهیم. نگاه ما در ساخت فیلم کوتاه «اقلیما» بیشتر تولید محتوای مفید و سودمند برای افراد ناشنوا در زمینه اعتکاف بود و این اثر اولین فیلمی به شمار می‌رود که با این مضمون در این زمینه تولید شده است.

وی با اشاره به انجام همه مراحل فنی فیلم توسط نیروهای جوان سازمان سراج در استان گلستان، تصریح کرد: تمامی مراحل فنی از جمله کارگردانی، فیلم‌برداری و تدوین توسط نیروهای جوان انقلابی همراه و هم‌قدم با مرکز گلستان سازمان سراج انجام شد که با تلاش فراوان در این شرایط دشوار کرونایی توانستند کار را در یک زمان کوتاه به سرانجام برسانند.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گلستان در پایان عنوان کرد: استفاده و اعتماد به نیروهای جوان و متعهد در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی مانند تولیدات متناسب با فضای مجازی می‌تواند راهگشای بسیاری از کاستی‌ها و مشکلات باشد که الحمدلله سازمان سراج در پرورش انگیزه و مهارت خودباوری در جوانان پیش‌قدم بوده است.