نشست تخصصی سواد حکمرانی فضای مجازی

اولین نشست از سلسله نشست‌های زیست پلاس در تاریخ ۱۸ شهریور ماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود

نشست تخصصی سواد حکمرانی فضای مجازی

 به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، مهمان این نشست تخصصی عبدالحسین کلانتری رئیس پژوهشگاه ملی فضای مجازی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است.

تصور این که فضای مجازی متشکل از چند سرویس دهنده با ارایه خدمات رایگان و غیررایگان هستند، سال هاست که به چالش کشیده شده است. حاکمیت بر داده ها و صیانت از حاکمیت ملی در جهان سایبر مساله بسیار مهمی است که با فرایند های حکمرانی فضای مجازی محقق می شود.
برای تحقق مفهوم حکمرانی فضای مجازی دولت ها سعی در بازتعریف مفهوم مرز کرده اند و سیاستگذاری و برنامه ریزی های حوزه فضای مجازی را نسبت به این مساله تدوین نموده اند. از منظر سواد فضای مجازی تحلیل انتقادی شرکت هایی که مرز های دسترسی را از بین برده اند و کاربرانی از سراسر گیتی دارند بسیار مهم هستند لذا در این نشست بر آن هستیم تا با نگاهی ساختاری به تحلیل روابط قدرت در فضای سایبر بپردازیم.
فضای مجازی بستر شکل گیری و اعمال قدرت بر کشور های مصرف کننده اطلاعات می باشد، از سویی دیگر دشمنان در فضای مجازی با تمام توان علیه منافع ملی ما کار می‌کنند لذا باید از این بستر در راستای افسون زدایی آن اقدامات مناسبی را رقم زد.
علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این سلسله نشست‌ها تا ساعت ۱۲ظهر سه شنبه ۱۸ شهریور فرصت دارند و می‌توانند مراحل ثبت‌نام را در لینک مشاهده و یا عدد ۱ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۲۶۰۴۰۰ ارسال کنند.