برگزاری نخستین اردوی آموزش بازی سازی استان هرمزگان

نخستین رویداد استعدادیابی انستیتو ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد.

برگزاری نخستین اردوی آموزش بازی سازی استان هرمزگان

به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسالمی استان هرمزگان ضمن تاکید بر اهمیت این رویداد و نقش آن در طراحی فرایند سالم سازی محصولات این حوزه گفت: در همین راستا این دوره با هدف کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی در مناطق مختلف استان و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز این صنعت؛ به صورت اردوی آموزش بازیسازی از 29 دی تا 4 بهمن با حضور 47 نفر شرکت کننده آقا و خانم در پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.

وی افزود: این دوره آموزشی در 6 روز و شامل 50 ساعت آموزش فشرده بازیسازی با حضور مربیان حوزه فنی بازیسازی است و به شرکت‌کنندگان در آن گواهینامه بازی‌سازی انستیتو ملی بازی‌سازی ارائه و تا مرحله تبدیل ایده به محصول و دانش بنیان شدن، با منتخبین همراهی مادی و معنوی خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در این اردو پس از اتمام فرآیند آموزش‌ها در حوزه فنی و تشکیل تیم، در قالب مسابقه بازیسازی (گیمجم) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. نخستین دوره بازی سازی رایانه‌ای، بهمن ماه امسال در بندرعباس برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آخرین روز موفق به ساخت هشت بازی رایانه ای شدند.

گفتنی است پس از اتمام فرایند آموزش، در قالب مسابقه بازی سازی (گیم جم) و رقابت شرکت‌کنندگان با یکدیگر نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شد:

تیم اول: تیم سکه‌های طلایی متشکل از فائزه حقیقی، حنانه سادات محمدی، دیبا یگانه حاتمی، مهدیه ملت خواه، برنده رتبه اول این رویداد بودند.

تیم دوم: تیم unity are we متشکل از مریم مرادی، زینب باد پروا، بیتا بهرامی نژاد، احسان رشیدی، حائز رتبه دوم شدند.

تیم سوم: تیم Page Ram متشکل از پارسا ضعیفی، استاتیرا آقاجری، مانی میردادی، امیرعلی راستی، به رتبه سوم دست یافتند.

نفرات منتخب اردوی بازی سازی استان هرمزگان: امیرعلی احمدی، یگانه حاتمی، مهدیه ملت خواه، مریم مرادی که به هر کدام یک دستگاه xbox اهدا شد.

همچنین به پارسا ضعیفی و محمدمهدی علیپور یک عدد کارت هدیه تقدیم گردید.

اردوی آموزش بازی‌سازی استان هرمزگان با همکاری نهادهای مختلف این استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسالمی، سازمان فضای مجازی سراج مرکز هرمزگان ، پارک علم و فناوری ، سازمان آموزش و پرورش ، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس ، معاونت فضای مجازی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس ویژه گروه سنی 15 سال به بالا برگزار گردید.