اولین دورهمی بانوان و دختران گیلانی برگزار شد

اولین دورهمی بانوان و دختران گیلانی به همت سازمان فضای مجازی سراج مرکز امور بانوان استان گیلان برگزار شد.

اولین دورهمی بانوان و دختران گیلانی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، اولین دورهمی بانوان و دختران گیلانی با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی به همت سازمان فضای مجازی سراج مرکز امور بانوان استان گیلان برگزار شد.

تصویر عکس

ثریا سعادت مسئول امور بانوان استان گیلان با بیان اینکه شناسایی و ارتباط گیری با فعالان حوزه زنان از اهداف برگزاری دورهمی بانوان و دختران گیلانی است، گفت: رویکرد سراج این است که بانوان به صورت تخصصی بر روی یک مهارت تمرکز کرده و در آن مهارت ارتقا پیدا کنند.

تصویر عکس

مسئول امور بانوان سازمان سراج گیلان با اشاره به اینکه مجموعه هنری بانوان انقلاب اسلامی، ۴ سال پیش توسط عده ای هنرجو شکل گرفت افزود: ارتباط گیری این مجموعه توسط فضای مجازی انجام می‌شود و جلسات ما از این پس به صورت منظم برگزار می‌شود.

فاطمه سعیدی، روانشناس و کارشناس سواد رسانه نیز در این جلسه با بیان اینکه فضای مجازی از ابتدا مانند یک مهمان ناخوانده وارد خانواده‌ها شد گفت: در حال حاضر فضای مجازی نقش اصلی را در خانواده‌ها دارد.

تصویر عکس

وی با بیان اینکه این روزها رسانه سبک زندگی ما را تعیین می‌کند خاطرنشان کرد: در کارزار جنگ نرم باید مسلح باشیم و سلاح این فضا نیز، سواد رسانه‌ای است.
این کارشناس سواد رسانه با اشاره به اینکه کمتر از یک دهه است که به موضوع سواد رسانه‌ای در کشور پرداخته می‌شود تصریح کرد: سواد رسانه‌ای در فضای فعلی موضوعی بسیار مهم است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

منانه محمودی کارشناس امور تربیتی و مسئول مؤسسه چشمه نور رضوان، نیز در این جلسه اظهار کرد: دیدگاه‌ خیل زیادی از جوانان و نوجوانان نسبت به جایگاه زن در اسلام به دلیل وجود ضعف شدید آموزشی منفی است.

تصویر عکس

محمودی با اشاره به کتاب رهبری با عنوان “نقش و رسالت زن” گفت: در این کتاب نگاه اسلام به زن، انسانی معرفی می‌شود نه جنسیتی؛ همچنین در قرآن نیز خداوند برای بیان کفر و اسلام به چند نمونه از زنان اشاره می‌کند که این امر نشان دهنده توجه اسلام به جایگاه انسانی زنان است.