رویداد تولید محتوای فضای مجازی امید برگزار شد

رویداد تولید محتوای فضای مجازی امید به همت سازمان فضای مجازی سراج مرکز خراسان شمالی برگزار گردید.

رویداد تولید محتوای فضای مجازی امید برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، اولین رویداد تولید محتوای فضای مجازی از سلسله رویدادهای جشنواره تولید محتوای فضای مجازی امید که به همت سازمان فضای مجازی سراج مرکز خراسان شمالی بصورت ویژه برای معلمین و فرهنگیان بعنوان حلقه اول تعلیم و تربیت، به مدت سه روز برنامه‌ریزی شده بود؛ با هدف آموزش عمومی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، آموزش تخصصی تولید محتوای فضای مجازی، کارگاه فشرده آموزشی به صورت ورکشاپ و بررسی ایده‌های نو در تولید محتوا در قالب‌های انیمیشن، پوستر، نرم‌افزار تلفن همراه و تولید محتوا بر بستر موبایل و با حضور تعداد ۶۰ نفر از معلمین و فرهنگیان استان در محل ساختمان جهاد دانشگاهی بجنورد برگزار گردید.

تصویر عکس
اسماعیل کفاشی مسئول مرکز خراسان شمالی سازمان فضای مجازی سراج در مراسم اختتامیه این رویداد گفت: بفرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) در این فضا باید بر دشمن بتازیم و دشمن را بتارانیم لذا توانایی تولید محتوای مناسب که پادشاه فضای مجازی و رسانه است باید توسعه یابد. وی افزود: این رویداد زمینه ساز حضور فعال و تاثیرگذار معلمین، دانش آموزان و خانواده‌های ایشان در تولید محتوای فضای مجازی خواهد بود و معلمین عزیز به‌عنوان حلقه اول تعلیم و تربیت بایستی این وظیفه مهم را به خوبی به صحنه ظهور بیاورند تا شاهد از دست رفتن نوجوانان و جوانان در فضای مجازی نباشیم.

تصویر عکس

اسماعیل کفاشی با اشاره به محورهای رویداد گفت: تعداد ۳ اثر بعنوان آثار برتر انتخاب شدند و از ۶ اثر نیز بعنوان آثار شایسته‌ی تقدیر، تشکر می‌گردد . وی با معرفی تولیدات برتر این رویداد اعلام کرد: تعلیم و تربیت با ۸ اثر تولیدی ، آموزش در فضای مجازی با ۶ اثر فضای مجازی ، تاثیر مالیات بر آبادانی کشور با ۵ اثر تولید شده و وقف در جامعه اسلامی با ۴ اثر تولیدی، به‌عنوان چهار محور این رویداد بوده که آثار تولیدی در این محورها صورت گرفته است.
در این مراسم، مهندس علی دهنوی مسئول سازماندهی شبکه شتاب (شبکه توسعه‌ دهندگان اپلیکیشن و بازی) کشور نیز ضمن تشکر از برگزاری این رویداد، گفت: خراسان شمالی توانایی تبدیل شدن به قطب تولیدات فضای مجازی در کشور را دارد. وی همچنین از حمایت (بورسیه) ۱۵ میلیون ریالی ایده‌ها و تولیدات برتر بخش اپلیکیشن و بازی بصورت حمایت آموزشی توسط شبکه شتاب خبر داد و افزود مرکز خراسان شمالی سازمان فضای مجازی سراج جزو مراکز برتر در حوزه تولید اپلیکیشن و بازی است که با حضور جوانان انقلابی و معلمین عزیز در حال رشد و توسعه در این عرصه می‌باشد.

تصویر عکس
دکتر وحیدی نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه اولین رویداد تولید محتوای فضای مجازی امید گفت: این جشنواره، فرصت‌های خیلی خوبی را ایجاد کرده است که خراسان شمالی هم می‌تواند خودش را با مجموعه کسانی که در این عرصه توانمند هستند، به کشور معرفی کند. محمد وحیدی افزود : قدرت رسانه، قدرت بسیار خوبی است که در حوزه نظارتی بر عملکرد کسانی که مدعی هستند و یا در این نظام کارگزارند چه بنده که نماینده هستم، چه هر کسی که در هر سیستمی که مشغول‌اند دیگر اتاق بسته‌ای ندارند و اتاق‌ها به روی همه باز است. وی همچنین افزود: برگزاری این جشنواره علاوه بر یادگیری و آموزش دادن به افراد، فضای بسیار خوبی را در کنار ترویج این فکر ایجاد کرده که باعث اهمیت حوزه رسانه می‌شود و این دستاورد‌ها را به دیگران نشان می‌دهند تا امیدوارانه بتوانیم به این موضوع نگاه کنیم و بگوییم جوانان خراسان شمالی هم می‌توانند در این عرصه هم تولیدکننده هم عرضه‌کننده خوبی در کشور باشند.
شایان ذکر است در مراسم اختتامیه این رویداد که با حضور نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل استانی و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند به نفرات برتر جوایز نقدی ، لوح یادبود و تندیس جشنواره اهدا و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور ارائه ارایه گردید.