معرفی مرکز بازی و سرگرمی

مرکز بازی و سرگرمی سازمان فضای سراج از آغاز فعالیت خود در سال 1392 توانسته است خدماتی در راستای بازی سازی و پیشرفت فنی، هنری و محتوایی بازی ها انجام دهد و اهتمام خود را بر روی تولید و حمایت از بازیهایی با رویکرد موضوعات اصلی انقلاب اسلامی متمرکز نموده است. در میان این بازیها اسامی مهم و آشنایی چون بازی پروانه، دوران افتخار، سالهای سیاه، ترکمنچای، نجاتگر، وعده الهی، راز روشن، قاهر اف 313، سفر جنجالی و بردیا در پلتفرم رایانه و محله باصفا، نبرد هور، دلاور، حمله موشکی، یورش بزرگ، داستان مصور محمد کیست؟، 14 مشاهیر ایران و همچنین تولیداتی را در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اعم از بازی موبایلی - میدانی قهرمان من، خیمه گاه بهشت اردوگاه جهنم، و تولیدات مناسبتی دیگر در پلتفرم موبایل به چشم می خورد. تمام تلاش مرکز تقویت جبهه انقلاب اسلامی و کمک به گروه های مستقل و اغلب کوچکی بوده است تا بتوانند در مسیر تولید باز های سالم و پاک  و در راستانی اهداف انقلاب اسلامی قدم بردارند تا منجر به تقویت تولید ملی بازیها و کمک به صنعت و اقتصاد کشور گردد.در ادامه به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره می گردد: «واقعیتی که سال ها قبل درباره تهاجم فرهنگی، آن را گوشزد می‌کردم هم اکنون، عینیات انکار ناپذیری یافته است... بنابراین تهاجم فرهنگی یک حقیقتی است که وجود دارد؛ میخواهند برروی ذهن ملت ما و برروی رفتار ملت ما - جوان، نوجوان، حتی کودک اثرگذاری کنند. این بازیهای اینترنتی از جمله‌ی همین است؛ ... برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازی های وارداتی را از جمله مصداق هایی است که در ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی تأثیرگذاری می‌کند. ... بازی تولید و ترویج کنید، ما همه‌اش نباید نگاه کنیم ببینیم که غربی‌ها از چه‌جور بازی‌ای حمایت میکنند، ما هم از همان بازی حمایت بکنیم. (آذر ماه 92 در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی)»


برای بازدید از پایگاه تخصصی بازی و پویانمایی به سایت سراج گیم مراجعه نمایید.
سراج گیم

آخرین اخبار و فعالیت ها
تولید

معرفی بخش تولید

بازی: رویکرد مرکز حمایت از بازیهای کوچک و بر روی پلتفرم موبایل است که در این راستا به حمایت از تولید بازیهایی نظیر: محله باصفا، نبرد هور، دلاور و ... پرداخته است. با توجه به پتانسیل بازیهای کامپیوتری که این توان در کشور بالقوه مانده است مرکز در به روی تولیدات بازیهای بزرگ و کامپیوتری را نبسته است و حمایتهایی را از این بازیها نیز که عموما مرتبط با مراحل پس تولید بوده انجام داده اس که نظیر آن می توان از بازیهای پروانه، ترکمنچای، سالهای سیاه، سفر جنجالی (نسخه pc )، نجاتگر، وعده الهی، راز روشن، قاهر 313 و .... غیره نام برد.

انیمیشن: با توجه به مراکز دیگر حمایتی از تولید انیمیشن در کشور و همچنین سند راه مرکز، تولید انیمیشن بیشتر در راستای کمک به تولید بازی و همچنین تولیدات با زمان کوتاه مناسب فضای مجازی بوده است که از جمله آن می توان به انیمیشن زیر زمین کاخ سفید، مستند ساز، بومرنگ و مصاحبه با شهدا اشاره کرد.

AR و VR: فن آوریهای نوینی که به کمک بازی آمده اند و در این مرکز از همان ابتدا بدنبال ایجاد روشی برای استفاده از این فناوری و تلفیق این آن با بازی بوده که بازیهایی نیز نظیر قهرمان من، واقعیت افزوده خیمه گاه بهشت اردوگاه جهنم، دفاتر قاصدک، اربعین و ... نیز تولید شده اند.

 

دفتر مطالعات

معرفی دفتر مطالعات

دفتر مطالعات به بررسی و مطالعات بازی بصورت علمی می پردازد که در قدم اول اقدام به ترجمه مقالات و کتب مرتبط با بازی اعم از محتوای بازی و همچنین طراحی و نحوه تولید بازی نظیر «طراحی بازی» پرداخته است.

زیرساخت

معرفی زیرساخت

رندرفارم: رندر فارم مرکز با مشخصات فنی زیر آماده ارائه خدمات به تولید کنندگان جبهه فرهنگی انقلاب می باشد و سابقه رندر انیمیشن سینمایی پادشاه آب، انیمیشن ... را دارد

موشن کپچر سنسوری: این نوع موشن کپچر که بر خلاف سابق از هیچ دوربینی استفاده نمیکند و از موقعیت یابی مکان در فضا بهره می برد، در حال تولید با مشارکت شرکت ...... می باشد که هم اکنون در مرحله تست و باگ گیری است.

کیوسک رسانه: کیوسک تبادل محتوا و اطلاعات فرهنگی که فرآیند ایده تا اجرای آن تمام در سازمان سراج صورت گرفته و قابلیت جایگذاری در مناطق پر رفت و آمد را دارد و مخاطبین میتوانند بازیها، نرم افزار، فیلم، کلیپ و تمام محتوای دیحیتال دیگر را در آن جستجو کرده و از طریق هارد همراه یا فلش برداشت کنند. این محتوا شامل محتوی رایگان و غیر رایگان می باشد.

بازی های رایانه ای

معرفی بازی های رایانه ای

بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای 

بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای 

بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای 

رندر فارم

معرفی رندر فارم

در پروژه های بزرگ رندرینگ تصاویر رایانه ای به صورت انیمیشن ، پردازش و محاسبات بسیار سنگین تنها راه کار موجود در دنیا استفاده از قدرت چندین سیستم به صورت همزمان است. رندر فارم یا مزرعه رندرگیری به شبکه‌ای از کامپیوترها گفته می‌شود که برای عملیات رندرینگ "تصاویر خلق شده به وسیله کامپیوتر (Computer-Generated Imagery) که به آن CGI نیز گفته می شود در نرم افزارهای سه بعدی و پردازش تصویر مورد استفاده قرار میگیرد. رندر فارم بیشتر برای جلوه‌های ویژه فیلم‌ها، انیمیشن و پردازشات دسته‌ای افلاین به صورت RealTime و Non-Realtime استفاده. به طور معمول رندر تصاویر سه بعدی و انیمیشن‌های با کیفیت بالا برای یک کامپیوتر بسیار زمان بر است و برای این کار از شبکه‌ای از کامپیوتر‌ها که به "رندر فارم" معروف است استفاده می‌شود. یک رندر فارم را می‌توان ابر کامپیوتری در نظر گرفت که از اتصال چندین کامپیوتر ویژه به هم ایجاد شده‌است و بیشتر در زمینه ی پردازشات دسته‌ای و موازی کاربرد دارد.شرکت دانش و فناوری مازستا (DFM) با ارائه راه کارهای منطقی و مقرون به صرفه، توان ایجاد و پیاده سازی رندرفارم های سفارشی بر حسب نیاز و بودجه مشتریان را دارد که در این خصوص میتواند سرعت های مورد نیاز کاربران را برای آنها فراهم آورد. با توجه به اینکه رندرفارم های مازستا بر اساس کاربری های متفاوت قابل طراحی و پیاده سازی می باشد، این دسته از خدمات را میتوان به دو گروه اصلی تقسیم نمود. الف ) رندر فارم هایی با تکیه بر توان پردازشی CPU ب) رندر فارم هایی با تکیه بر توان پردازشی CPU +GPU
رندر فارم سراج با مشخصات فنی زیر و با سابقه رندر انیمیشن سینمایی پادشاه آب، آماده ارائه خدمات به تولید کنندگان جبهه فرهنگی انقلاب می باشد.